Search This Blog

Wikipedia

Search results

Tuesday 11 June 2013

Android co-founder says mobile OS was originally designed for cameras

Android dipasang pada 70% daripada telefon pintar di dunia, tetapi tidak asalnya dirancang untuk telefon bimbit pada semua. Menurut pengasas Andy Rubin, yang baru-baru ini meletak jawatan untuk bekerja di projek-projek lain di Google, Android pada asalnya direka sebagai platform untuk menyambung kamera digital untuk PC, sebelum pengasas syarikat melihat potensi untuk sistem operasi telefon pintar. 



Rubin mempamerkan slaid daripada teknologi Android asal untuk kamera dari 2004 - tahun sebelum syarikat itu direbut oleh Google - semasa bercakap kepada sidang kemuncak ekonomi di Tokyo, menurut PC World. Saya bimbang mengenai Microsoft dan saya bimbang tentang Symbian, saya tidak bimbang tentang iPhone yet "Platform yang sama yang tepat, yang tepat sistem operasi sama kita dibina untuk kamera, yang menjadi Android untuk telefon bimbit," kata Rubin. Hanya sebagai pasaran kamera digital matang dan berada di bawah tekanan daripada telefon kamera Android telah dijenamakan semula sebagai platform telefon bimbit. "Kami memutuskan kamera digital tidak sebenarnya pasaran yang cukup besar," kata Rubin. "Saya bimbang mengenai Microsoft dan saya bimbang tentang Symbian, saya tidak bimbang tentang iPhone lagi." Itu adalah sebelum iPhone juga dilancarkan, tetapi wawasan untuk OS percuma datang dari kejatuhan harga bagi komponen telefon bimbit, yang bermakna lesen sistem operasi telah membuat satu jumlah yang semakin meningkat daripada jumlah kos untuk pengeluar. "Kami mahu kerana banyak telefon bimbit untuk menggunakan Android yang mungkin. Jadi, daripada mengenakan bayaran $ 99, atau $ 59, atau $ 69, untuk Android, kita berikan secara percuma, kerana kita tahu industri itu sensitif harga," kata Rubin. 

No comments:

Post a Comment