Search This Blog

Wikipedia

Search results

Tuesday 25 June 2013

NOKIA 3110


Nokia 3310 adalah sebuah band dual GSM900/1800 telefon mudah alih, dan telah dibangunkan oleh Copenhagen Nokia lokasi (Denmark). Dikeluarkan pada suku keempat tahun 2000, ia digantikan popular Nokia 3210. Telefon ini dijual sangat baik, yang merupakan salah satu telefon yang paling berjaya dengan 126 juta unit yang dijual. Telefon telah diterima sejak dikatakan status kultus terbesar telefon bimbit mudah alih, dan masih diiktiraf secara meluas hari ini. Ramai orang menamakan 3310 itu sebagai telefon "dimusnahkan", yang telah menjadi satu meme Internet popular.









The 3310 merupakan telefon padat, berat (133 g) dan kukuh yang memaparkan 84 × 48 piksel paparan monokrom tulen. Ia mempunyai lebih ringan 115 g varian bateri yang mempunyai sedikit ciri-ciri, contohnya 133 g versi bateri mempunyai imej permulaan dua tangan menyentuh manakala 115 g versi tidak. Ia merupakan satu unit sedikit bulat segi empat tepat yang biasanya diadakan di telapak tangan, dengan butang dikendalikan dengan ibu jari. Butang biru adalah butang utama untuk memilih pilihan, dengan butang "C" sebagai "kembali" atau "membatalkan" butang. Up dan ke bawah butang digunakan untuk tujuan navigasi. Pada / off / butang profil adalah butang sengit hitam terletak di bahagian atas telefon.


3310 yang dikenali kerana mempunyai banyak ciri-ciri yang jarang berlaku pada masa itu. Ini termasuk banyak utiliti, seperti kalkulator, Nokia rangkaian monitor, berhenti menonton dan fungsi peringatan. Ia mempunyai empat permainan: Pairs II, Kesan Angkasa, Bantumi, dan Ular II sangat popular. Ia adalah popular untuk mesej teks SMS kerana ia dibenarkan mesej panjang tiga kali saiz mesej teks SMS standard, di 459 aksara. Ia juga dipaparkan penulisan SMS benang, SMS Chat. Telefon ini juga telah dailan suara untuk dailan pantas nombor yang dipilih.


The Nokia 3310 boleh disesuaikan dengan meliputi ditukar, dan beribu-ribu reka bentuk yang berbeza telah dikeluarkan oleh pelbagai syarikat. Ia juga mempunyai lebih 35 ringtones dibina dengan ruang untuk tujuh nada adat. Ini sama ada boleh dimuat turun, atau boleh dihasilkan oleh pengguna menggunakan komposer nada. Telefon ini mempunyai berbeza "profil" yang boleh menyesuaikan telefon untuk set yang berlainan pilihan. Sebagai contoh, terdapat mod senyap di mana telefon tidak akan berdering apabila tidak sesuai untuk berbuat demikian. Animasi boleh dibuat dari mesej gambar yang diterima.
Dalam ular permainan, pengguna akan menggunakan papan kekunci abjad angka telefon untuk mengawal ular skrin, berhati-hati untuk tidak membiarkan ular menyentuh mana-mana sudut. Jika pengguna membiarkan ular menyentuh sudut, maka permainan berakhir. Siri Ular permainan telah popular pada telefon bimbit Nokia sejak 1990-an.
Kelainan

No comments:

Post a Comment